Ännu en tävling

Jag är med i en till tävling. Älskar tävlingar! Speciellt sådana tävlingar som känns lite mer speciella för en själv och det gör verkligen den här tävlingen som lakriz.blogg.se håller i. Ängelberlocket (som hon gör alldeles själv! Så fina) som hon tävlar ut påminner så mycket om ett smycke som jag såg för länge sedan som jag ville köpa som minne. Minnen om min farmor. Vissa av er har kanske läst inlägget som jag skrev om min farmor för ett tag sedan och jag fick bra respons av den och många som kände samma sak och jag är så glad att få en sådan respons! Alla som har förlorat någon närstående vet hur svårt det är, oavsett hur länge sedan det var. Min farmor har varit borta sju år och jag tror faktiskt på att hon är min skyddsängel som ser över mig och ser mig fastän att jag inte kan se det. Men jag har faktiskt känt det några gånger (låter kanske läskigt) och jag blir inte rädd, tvärtom, jag får ett lugn som om allt vore helt enkelt bara bra.

Det var allt jag ville säga just nu =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: det var inte så jag menade, utan jag tror inte han bara misshandlade henne sådär utan anledning, såklart man inte slår någon, det är sjukt.

Men bilderna kan vara manipulerade, så det är inte säkert att det var så hon såg ut efter det där..

Och en sak jag undrar om är, varför tycker du det är så hemskt att en kille slår en tjej men inte tvärtom? Jag menar det är fortfarande lika fel.

Jag tycker bara att det är dåligt att det fått så mkt uppmärksamhet, det händer ju en massa andra varje dag så..

2009-03-05 @ 22:06:21
Postat av: S

Svar till anonym: Ja absolut, bilderna kan vara manipulerade. Det vet vi ju ingenting om. Men samtidigt om de inte är det, varför ska man då bara ignorera vad som har hänt? Ja det händer miljontals andra varje dag men jag anser att det måste uppmärksammas mer och speciellt när det händer människor som syns mer än vad vi andra, då måste det uppmärksammas just på grund av att det är ett så allvarligt "ämne. Men vart har jag skrivit att jag inte tycker att det är hemskt om en kvinna slår en man? Det är precis lika hemskt och lika oacceptabelt som om en man slår en kvinna. Tyvärr är det mycket mer tabubelagt när en kvinna utför våld mot en man och orsaken till det vet jag inte riktigt. Skam kanske? Men det händer och måste också uppmärksammas så mycket mer än vad det redan gör.

2009-03-05 @ 22:31:10
URL: http://pearlwhite.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Kul tävling!!



Önskar Dig en härlig fredag!



Varma kramar!!

2009-03-06 @ 02:02:40
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0