Är fallskärmshoppning en bättre present än en t-shirt?

Ja, nu är jag vaken. Eller jag vaknade vid 12 men jag gillar verkligen att sova, det är inte riktigt det bästa som finns men nästan. Jag har en massa funderingar. Vad ska man köpa till sin bror som fyller 20 år på fredag? Han säger ju heller aldrig vad han vill ha så då blir det ganska svårt. Men jag måste ju ändå veta, jag känner ju min egen bror! Men sen är det där med att jag inte vet om han redan har det jag planerar att köpa eller om det kanske inte passar, om jag köper en t-shirt och den är för stor/liten.

Så jag ringde min pappa igår och frågade om han vet någonting som lillebror önskar. "öööh joo det vet jag" harklade han fram lite försiktigt. "hmm okej vad är det då?" Frågade jag nyfiket. "Jo han vill hoppa fallskärm". VA?! Haha det var det enda jag kom på att säga just då. Givetvis trodde jag att han försökte skämta med mig men när jag tänkte närmare på det så visste jag ju att han menade allvar. Min lillebror vill hellre hoppa fallskärm än gå på bio, så är det. Jag skulle nog aldrig aldrig aldrig våga göra det. Det är klart, jag vill ju våga men nix. Varje gång jag tänker på att sitta på det där planet och susa ner mot marken så känner jag att benen blir lite vingliga och att hjärtat slår några extra slag, i sekunden. Ja, jag är så rädd.

Min storebror har faktiskt hoppat fallskärm en gång och vi alla var där och kollade på. Och sedan fick vi även se en video på när han hoppade ut ur planet och dinglade så där fint i luften. Det ser väldigt mäktigt ut men om man knappt kan se det ens på video så ska man nog undvika att hoppa själv, det är mitt motto. Men att min lillebror vill göra det nu, ja det är riktigt riktigt roligt. Vilken 20-årspresent ; )


airliebeaches.com

Kommentarer
Postat av: Gry

Häftigt!

2009-03-08 @ 13:19:16
URL: http://gryandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0