Och männen får man inte glömma

Nej just det, männen har jag ju glömt! Och det får man ju inte göra. Så här kommer de nominerade för bästa manliga huvudroll samt biroll:

Bästa huvudroll

Brad Pitt, The curious case of Benjamin Button

Frank Langella,
Frost/Nixon

Mickey Rourke, The wrestler

Richard Jenkins, The visitor

Sean Penn, Milk


Bästa biroll

Heath Ledger, The dark knight

Josh Brolin, Milk

Michael Shannon, Revolutionary road

Philip Seymour Hoffman, Doubt

Robert Downey Jr., Tropic thunder



Några av de nominerade ur de två kategorierna. Sean Penn, Brad Pitt, Heath Ledger, Robert Downey Jr.

En av mina absoluta favoritskådespelare är Sean Penn. Och jag har inte sett filmen han är nominerad för. Men jag hejjar ändå på honom för han är så speciell på den vita duken. Vilken talang. Och sen har vi ju Heath Ledger. Fina, fina Heath. Jag håller även på honom i den kategorin han är nominerad i. Jag har sett The dark knight och det finns inte mycket att säga om hans prestation förutom...att den får mig att rysa varje gång. Jag blir hänförd varje gång jag ser filmen. Jag blir imponerad. Jag blir motiverad. Men mest av allt blir jag arg. Arg för att han togs ifrån oss så tidigt. Han som hade så mycket talang inom sig... Så många filmer han kunde fortsätta hänföra oss med. Men nu är läget annorlunda och därför anser jag verkligen att han förtjänar priset mer än någon annan! Han måste få ett storslaget avslut och vad är inte bättre än att avsluta med en Oscar? =) Han förtjänar det. Han ger oss som älskar filmer och även att agera (jag!) en inblick i hur en riktig skådespelare gör. Varje gång jag ser The dark knight vill jag själv vara den som gör en sådan otrolig tolkning av en väldigt, väldigt svår karaktär. De gångerna ångrar jag verkligen att jag inte har tagit min teaterpassion på allvar. Eller allvar och allvar, men kanske att jag inte har varit modig nog. Men sak samma, jag hoppas verkligen att han kammar det här priset nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0