En dag kvar, vem vill du ska vinna?

Det är en dag kvar till Oscarsgalan som kommer att hålla plats på kodak theatre i Hollywood. Tyvärr kommer jag inte kunna se den då jag inte har kanal 9. Eller tv 3, kanal 5 och mtv. Men det är en annan fråga. Varför kan inte Oscarsgalan visas på Svt som den gjorde förut? Hmm nej just det, den kostar väl för mycket antar jag.

Jaja, tillbaka till galan. Vilka är nominerade då? Jo av kvinnorna som tävlar i bästa huvudrollskategorin är det de här som kan vinna:



Angelina Jolie Kate Winslet Anne Hathaway
The changeling The reader Rachel getting married www.people.com




Meryl Streep Melissa Leo
Doubt Frozen river

Så vem ska vinna tycker ni? Jag har inte sett många av de här filmerna så jag kan inte riktigt säga någonting men Angelina tror jag har en stor chans i och med att hon gjorde rollen i the changeling helt otroligt bra. En väldigt fängslande film. Många har tyckt att det är konstigt att Kate Winslet inte är nominerad för filmen revolutionary road utan att det istället är the reader som hon är nominerad för till bästa kvinnliga huvudroll.

Jag kanske återkommer med bästa kvinnliga biroll, who knows? =)

/S

Kommentarer
Postat av: emma

Kate Winslet är sååå bra! :)

2009-02-21 @ 22:51:47
URL: http://ojalaburman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0