Reservation road

Hej på er! Bloggen får lite mindre tid på helgerna men det är ju inte så konstigt =). Min älskling är helt ledig och jag likaså, så då får man ta tillvara på den tiden.

Vi gjorde en supergod kyckingsallad till lunch som jag även åt till middag (älsklingen åt pizza haha). Massa grillad kyckling, fetaost, majs, oliver, tomater, sallad, avokado, gurka och paprika hade vi i och det blev så gott! Med vår italienska salladsdressing blir det ännu bättre. Salladsdressing är väl inte så himla onyttigt hoppas jag?

Vi hyrde två filmer, reservation road och blackout. Blackout orkade vi inte se på idag så det får bli imorgon istället men däremot såg vi reservation road. Oj vilken film säger jag bara. Och det kunde inte skada att en av mina favoritskådespelare var med, Joaquin Phoenix. Filmen handlar om en familj som mister sin 10-åriga son då någon kör på honom och smiter, en hit and run. Pappan (Joaquin Phoenix) till pojken anställer en advokat som råkar vara gärningsmannen... och därifrån blir allt bara värre och värre. Jag trodde inte att jag skulle bli så gripen av denna film men jag hade väldigt fel. Redan efter 5 minuter satt jag med gråten i halsen och kunde verkligen känna föräldrarnas sorg. Fantastiskt skådespel av Joaquin Phoenix men även Jennifer Connelly som spelar mamman och frun. Och så får man inte glömma Mark Ruffalo som spelar gärningsmannen på ett otroligt trovärdigt sätt. Det är ingen film man ska se om man vill ha något lätt och gladsamt att se. Nej, man måste ha lite nerver av stål för att inte bli påverkad. För scenen där sonen blir påkörd är otäck och det känns verkligen som att det händer en själv. Men det är en sådan film som sätter sig på hornhinnan och blir oförglömlig.



Nu finns det inte så mycket mer att säga, jag kollar lite på Pearl Harbor och snart ska vi sova.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0