Teater är min passion

Jag har varit en teaterapa så länge som jag kan minnas det. Det började med när jag var kanske 1,5 - 2 år och kunde inte riktigt prata än. Jag satt på telefonbänken vi hade i hallen och lyfte upp luren och började prata. Jag ringde inte någon och det hade nog ändå inte gjort saken lättare då det var nog svårt att förstå vad jag sa. Det var inga direkta ord och meningar utan mest pladder och skratt varvat med lite mer pladder. Tanken från min sida var nog att jag skulle härma min mamma som var en van telefonpratare och då hade jag väl sett vid sidan av och tyckt att det såg väldigt kul ut. Det var kul för mig men ännu roligare för de andra som fick vittna om detta spektakel. Det blev som en liten show där hemma, när follk kom på besök fick de se en enmansshow "av flickan på telefonbänken". Jag skrattade, de skrattade. En riktig skrattfest.

Det har alltid varit en passion för mig. Att få underhålla. Speciellt med teater men även med andra sätt som sång och musik. Men teatern har varit lite extraspeciell för mig. Därför är det inte så konstigt att jag har en bunt av favoritskådespelare och när en riktigt riktigt bra film visas med en alldeles fantastiskt skådespelarinsats i blir jag alldeles mör i kroppen. För visst är det vackert när någon verkligen kan agera?

Så jag tänkte sätta ihop en liten lista på världens bästa skådespelare enligt mig och underbara filmer som finns. Men den listan får nog komma i morgon för nu blir det glass och mys!

/ =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0