Starka och snygga kvinnor

Jag hade lite (mycket) strötid över så jag satt och tänkte på villka kända kvinnor har de snyggaste kropparna enligt mig. Och jag kom på att det är de som tränar men ändå har former och inte är "för smala". Eftersom att jag själv älskar att träna och vill ha en kropp som är byggd av muskler men ändå ser kvinnlig ut. En stark och snygg kropp helt enkelt. Jag anser att man behöver en stark kropp, inombords som utanpå, för att orka ett långt liv. Och dessutom är det ju så fint med muskler!


Jennifer Aniston har byggt upp sin kropp med yoga och det syns ju verkligen. Jag vill ha hennes armmuskler!





Det finns även fler kändiskvinnor som jag beundrar utseendemässigt och det är bland annat Cameron Diaz och Jessica Biel. Både Cameron och Jessica älskar och träna och det syns på deras kroppar, starka och snygga som få. Cameron är ju av en allätare när det kommer till träning och det är endast en positiv grej då man inte tröttnar lika lätt om man har en varierad träning. Jag kommer ha en väldigt varierad träning nu i höst men det är exakt så jag vill ha det. Gym ibland, pilates ibland, styrketräning även ibland och simning kommer sedan. Så det blir en del att välja mellan =).

Jag tycker det är helt fantastiskt att kvinnor vågar ta för sig när det gäller träning! Länge har den där bilden funnits om att kvinnor inte ska träna "för mycket" då de bara blir för biffiga och stora. Men så är ju inte fallet och det vet de flesta idag. Istället förespråkar man att träning är bra för kroppen och man ska inte vara rädd för det och så är det ju! Om man är nyfiken på någon sorts träning ska man självklart prova på och kanske fastnar man för den.

Jag längtar supermycket tills jag kan börja med min simning igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0