Kan det gulliga bli för mycket?

Jag har funderat en del på när det gulliga i ett förhållande, kan vara allt från att säga "åååhh jag älskar dig så mycket" varje kvart eller bete sig lite så där fjantigt sött så fort han/hon kommer in i rummet, blir för mycket. Jag tål ganska mycket romantik, tror jag åtminstone. Jag tycker det är sött och fint när min pojkvän skriver någonting om mig i hans blogg eller säger att han är verkligen kär i mig (för let's face it, när man har varit med varandra ett tag så slutar man att säga att man är kär i sin partner och istället använder sig av ordet älska och det är enligt mig två helt olika betydelser).


Känslan av att man är riktigt älskad och åtrådd är ju det skönaste och bästa man kan känna. Men kan det bli för mycket av den varan? Ja, det tror jag. Och även min pojkvän gör det, vi har pratat om det några gånger då vi har snubblat över några bloggar eller kanske människor som verkligen är för det nästan sliskromantiska stuket. Och visst, om båda tycker om det och trivs med det så fortsätt! Men hur mycket skulle jag klara av det? Jag tror att jag vill ha mer än vad jag skulle klara av men det är väl en sorts utmaning i förhållandet då om jag någon dag får det där brakromantiska så måste jag ju kunna ta emot det och vara tacksam för det. Men skulle jag klara av det i det långa loppet? Och då menar jag inte romantisk som i lite gos och mys och tända ljus över middag. Nej, det ska vara kärleksförklaringar lite här och där och överdrivet gulligull över princip allt. Oj det skulle bli svårt efter ett tag. Romantik är fint och speciellt men kom igen...man behöver ju sin vardag! Jag behöver de "oromantiska" tingen som faktiskt i mina ögon kan bli ganska så romantiska. Och jag måste säga att när min partner överraskar mig med saker som att han har fixat ett bad åt mig eller skickar små sms från jobbet varje gång det går bra för honom, att det är oerhört romantiskt och sött! För då vet jag att han tänker på mig och vill alltid ta hand om mig, så fort han får chansen.


Men tro mig, jag är också riktigt söt och gullig mot honom =). Nästan så han får hål i tänderna.


/ =)


God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0